Inginerilă

7b4908697ce1c9800ddc34d0fa689268-600x
AVERTISMENT: Îndepărtaţi copiii din faţa monitoarelor! Text obscen.


Prin natura muncii, sînt obişnuit să lucrez cu un minim de informaţie, nici aia corectă, şi să presupun mari părţi din problemă în tentativa de a o rezolva. Totodată mă şi plictisesc repede, iar cînd n-am destule probleme pe cap… mi le fac singur. Vorba aia, duşmanul binelui este mai binele.

Cu ceva timp în urmă am aflat că lui Fordache i se poate monta pilot automat chiar dacă nu a venit cu el din fabrică, iar după o informare ţeapănă cu detalii din tot felul de forumuri am constatat că se poate şi la mine, iar modificarea presupunea:

  • schimbarea volanului cu unul care să aibă butoanele pentru comenzi;
  • rescrierea a trei calculatoare din maşină pentru activarea funcţiei.

Săpăturile mai adînci prin negurile lu’ Gogu au relevat faptul că nici măcar nu trebuia să schimb volanul, schema fiind absolut banală şi rezolvînd-o cu patru butoane şi cinci rezistenţe, montaj făcut în cîteva minute şi montat pe maşină în vreo oră şi ceva.

Ca să activez funcţia îmi trebuia o interfaţă de programare. Am căutat o groază de informaţii legate de ele, alegînd să cheltuiesc ceva mai mult pentru una ceva mai de calitate, luată de la un tip din Anglia. Pînă să vină interfaţa am citit despre softuri şi cum se face una alta, numai că pachetul nu mai venea. Marţi m-am dus la poştă să văd pe unde e, mi-au zis că nu figurează în sistem, m-am enervat pentru ora pierdută degeaba, caut un alt site de track&trace şi văd cu stupoare că pachetul meu au fost ridicat de destinatar! Io înţeleg că mă paşte alzhaimăru’, dar nici chiar aşa. Şi dă-i, şi sapă, şi caută… De fapt fusesem la poştă degeaba, fiindcă pachetul venea cu GLS, firmă de curierat pe care n-o recomand nimănui, sub nicio formă.

Aşadar: GLS, pachet figurînd ca fiind ridicat de destinatar, nema telefon, nema bilet pe uşă. Simt cum îmi creşte tensiunea, ies din birou, sun la sediu, cucoana de acolo îmi dă numărul curierului cam în doi peri, îi plimb cîteva puli printre fălci şi-l sun pe lache ăla. Se scuză, îmi zice că m-a căutat peste tot, că a sunat şi la vecini, că morţii mă-sii. Îmi zice că are pachetul la el şi stabilim să vină el la firmă sau să-l sun eu cînd termin, în funcţie de care se întîmplă prima dată.

Avînd o droaie de piese de lipit, ziua mea de muncă a trecut ca fulgerul. Sun iar, se scuză că a uitat să mă sune, stabilim o stradă, îl iau pe fi-miu de la grădiniţă, pulă ăsta beată nicăieri. Sun iar, îmi zice că e pe altă stradă. Încep să-mi cam pierd răbdarea şi-i zic la telefon să nu se mai mişte de unde e, că nu stau să mă plimb după el tot oraşul. În sfîrşit iau pachetul cu interfaţa.

Ajuns acasă, prima chestie pe care am făcut-o a fost – desigur – să dau fuguţa la maşină şi să activez funcţia de cruise control. Încîntat nevoie mare, mai activez şi altele pe lîngă, fericit că totul a decurs uşor. Nu ştiu ce-mi trece prin cap şi n-am altceva mai bun de făcut decît să trag o copie de siguranţă a softului din calculatorul de la motor. Am stat vreo oră să termine janghina, apoi am plecat în casă să las laptopul şi să dau o tură să testez.

Bag cheia în contact, răsucesc… PULA MOTOR! Nu mai făcea nici pîrţ. Nici măcar cît o carbogazoasă d-aia răsuflată. Du-te iar în casă, ia laptopul, înşiră trei prelungitoare de la etaj pînă la maşină, să nu rămîn fără baterie, conectează-te iar şi încearcă să rescrii softul, dacă poţi. Eroare. Hai să citim. Eroare. Hai să scriem. Eroare. Futu-ţi rasa mă-tii, MERGI!! Aaa, stai aşa, că nu am selectat tipul corect. Selectez. Citesc. Merge. Hai să scriem. Eroare de şters, marş acasă. N-am avut ce face şi am renunţat, deja era zece seara, iar a doua zi trebuia să mă trezesc cu vreo oră mai devreme şi să iau autobuzul.

Se face ieri. Îmi consum aproape trei ore din viaţă spre şi dinspre serviciu, timp berechet să-mi vină idei. Sap prin toate forumurile avute la dispoziţie, pun întrebări, mi se dau sfaturi, ajung acasă şi încerc, însă tot fără succes. Cum ploua zdravăn, n-am mai avut curaj să înşir căblăraia şi să mor curentat, deci m-am rezumat să încerc cît a ţinut bateria de la laptop.

Se face azi şi iau decizia să aplic sfaturile de pe forum în ordinea crescătoare a şanselor să mai distrug şi altceva. Prima a fost deconectarea bateriei, care n-a rezolvat nimic. Următorul sfat a fost să şterg cheile din memorie şi să le introduc din nou. Şterg, totul OK, cînd încep procedura de învăţare… PULA!! Eroare. Încerc din nou. Marş, mă! Eroare. Îmi vine să sar în cap pe asfalt, să mă duc la vecinul de la doi şi să-i cer nişte benzină să-i dau foc, după care să merg la trei şi să mă arunc în cap. Cînd credeam că nu mai am ce strica, maşina nu mai recunoaşte nicio cheie.

Dacă tot sînt pus pe stricat chestii, hai să-i scot ceasurile din bord, să verific nişte lipituri care se pare că ar fi boală tipică. Pe parcurs îmi vine altă idee, să intru cu alt soft de diagnoză şi să verific nişte chestii. Văd negru în faţa ochilor, sub forma unei bife care n-avea ce căuta acolo, bifă care-i spunea calculatorului de la motor că maşina e keyless. Şterg mizeria aia, rescriu configuraţia, intru în celălalt soft, împerechez cheile cu succes şi dau la automat, cu mîini tremurînde şi fără vreo speranţă. Porneşte. Şi nu doar că porneşte, dar toate funcţiile activate în plus merg excepţional.

Ce am învăţat din toată experienţa asta? Nimic util, sînt un caz pierdut, ştiu sigur că data viitoare o voi da în bară cu altceva.

Anunțuri
Etichetat cu: , ,
Postat in Crize de nervi
4 comentarii la “Inginerilă
  1. Mase spune:

    Stii sa dai si kilometraju’ inapoi?

  2. Dragos. spune:

    Ratza, una peste alta bine ca ai reusit. Ai avut asa, niste mancarici sa up-gradezi masina si ai reusit. Felicitari ! Din cate te cunosc virtual, esti un tip incapatanat care nu renunta usor.

    PS. selectorul audio cu MMC 4017 este deja in carcasa si-l folosesc de ceva timp. Cand o sa am timp, ma ocup si de celalalt cu telecomanda. Deja a fost testat si este O.K. Multumesc.

  3. ratza spune:

    Mase, știu să-l dau înapoi, dar nu vreau.

    Dragoș, încăpățînarea poate fi și un blestem. Mă bucur să aud că montajele trimise încă funcționează. Părerea mea e că vei renunța la MMC în favoarea celui cu telecomandă. :)

  4. Marius spune:

    Si eu am facut aceeasi modificare la a mea (dar cu butoane cumparate de la chinezi si insurubate carpeste pe volanul vechi) totul cu un ELM modificat cu firele trase prin afara carcasei care arata ca o broasca calcata de masina cu matele pe afara. Facut modificare in modulul ceasurilor-check!, facut modificare in computerul masinii – check, facut modificare in modulul motorului – no check! – Write ERROR!, nu puteam sa pun bifa… Mai caut cateva info pe forumuri, fac si eu o intrebare pe unul dintre ele, vreo 2-3 specialisti de spatele blocului imi spun ca trebuie sa resoftez modulul. Chiar atunci ma trezesc cu un mesaj pe privat de la un bun samaritean care imi spune sa stau dracu cuminte cu resoftatul ca imi pune el bifa gratis, doar sa nu bubui masina. Recunosc in final ca sunt un zgarcit viteaz si habarnist (prost) pe deasupra si decid sa ma las ajutat. Ajung la om, deschide geamantanul de echipamente ( eu pana atunci foloseam o scula pe USB de-ti incapea in palma, cu matele pe afara si lipit cu superglue), le conecteaza la masina, da un restart modului, imi pune bifa, facem o probal – AM PILOT AUTOMAT! si incepe sa imi povesteasca ce au mai patit altii care au ajuns in acelasi punct ca mine dar au tinut sa isi resofteze sau sa isi restarteze modulul de pe motor cu ELMul- povesti horror frate…….practic daca in timpul procesului de resoft sau restart apare vreo eroare modulul ala devine inutilizabil si ramai cu o masina….”speciala” care se repara cu multi bani si mult timp pierdut…..Data fiind atitudinea ta mergi inainte ca mai rau nu are cum sa fie …….ai cam avut noroc

Ai ceva de zis? Bagă mare:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s