Cu ochii în retrovizoare

Cei care mă cunosc ştiu că fac economie de vorbe şi că, din varii motive, mă exprim mai bine în scris decît verbal (deşi în a doua situaţie sînt mult mai spontan). Anul ăsta a fost anul în care am vorbit cel mai puţin şi în care am gîndit cel mai mult. Am gîndit pînă la durere fizică, pînă am rămas lipsit de vlagă, pînă în punctul în care nu făceam faţă unei conversaţii banale. Efectiv nu aveai cu cine discuta. Eram o simplă privire pierdută în spaţiu în timp ce-n interior se petrecea un adevărat măcel, un puhoi de gînduri, idei şi încercări de a găsi soluţii la diferitele probleme care trebuiau rezolvate, turnate de-a valma, unele peste altele. Credeam că nu se mai termină odată.

Sînt un om extrem de leneş, mă plictisesc cumplit de repede, iar rezultatul acestor două virtuţi e că îmi plac provocările (fie ele intelectuale sau fizice) iar arta de a sări cu capul în necunoscut fără a sta pe gînduri mi-a adus multe satisfacţii, la pachet cu neplăceri şi epuizare. Dacă epuizarea fizică e uşor de combătut cu un repaus, cea mentală nu e la fel de simplu de îndepărtat. Pare paradoxal, dar trebuie să gîndesc cum să nu mai gîndesc. Creierul meu nu are buton de on/off şi doar epuizarea fizică ajută cît de cît la liniştea din sfeclă.

Pînă aici aţi putea avea impresia extrem de greşită că am făcut cine ştie ce inginerii formidabile. De fapt, realizările sînt puţine, în ciuda numerelor afişate mai jos. Totuşi, pentru că mi s-a părut cumplit şi nu mai vreau să repet vreodată experienţa din anul ăsta, trec nişte metrici, în special pentru mine, să-mi aducă aminte să nu mai fiu atît de bou.

Tehnic

  •  circa 60.000 de pagini de documentaţie citite;
  • 8 firmware, peste 10.000 de linii de cod;
  • peste 8.000 de componente lipite;
  • în jur de 200 de pagini de documentaţie scrise;
  • 6 PCB-uri proiectate.

Personal

  • 2 concursuri şi 5 ture de MTB (una de 150km într-o singură zi);
  • 30.000km conduşi;
  • 6 plimbări cu familia, reprezentînd o treime din kilometrii de mai sus;
  • 12 ture pe munte, din care două de o zi, 8 organizate de mine;
  • 4 concerte;
  • 2 tatuaje.

Contraperformanţe

  • sub 500km merşi în regim biped;
  • sub 500km de pedalat;
  • vreo 30km alergaţi;
  • nicio carte citită;
  • niciun plan dus la capăt cum trebuia;
  • dezamăgit soţia în multiple şi repetate rînduri;
  • ignorat prietenii;
  • sub 10 ore de exersat la chitară;
  • încă fumez;
  • niciun montaj electronic pentru mine.

Ăsta mi-a fost anul, cu bune, cu rele. Pentru că nu mai vreau să-mi fac singur iluzii şi să mă enervez şi să-i enervez pe alţii doar prin modul meu tîmpit de a fi, anul viitor nu voi mai planifica absolut nimic şi voi renunţa la orice fel de iniţiativă. 2017 se anunţă a fi cel puţin interesant.

Etichetat cu:
Postat in Ţuicisme
8 comentarii la “Cu ochii în retrovizoare
  1. Nuscha spune:

    Te admir si te citesc ;) in continuare

  2. Dragos spune:

    Hmmm…..te subestimezi. Asta in contextul in care stii ca poti mai mult si poate nu ai dispozitia sau cheful necesar punerii in aplicare a ceea ce doresti.

  3. ratza spune:

    Nu mă subestimez şi nici n-aveţi ce admira. Eventual dacă vreţi să învăţaţi din greşelile mele.

  4. cristi spune:

    M-am regăsit în descrierea pe care ți-ai făcut-o, de parcă ai fi scris despre mine :))
    Să știi că sunt mulți cei care te citesc, deși puțini îți scriu ca să-ți confirme. Și toți te citesc cu plăcere! Scrii lucid, cinic, drept, amuzant, entuziasmant. Pentru asta te admiră, fie că îți place sau nu.
    Să ai un an nou așa cum îți dorești!

  5. Nicu spune:

    Eu zic să mai treci ceva la capitolul „Realizări”: ai fost sufletul echipei

  6. ratza spune:

    N-aş zice că am fost sufletul echipei.

  7. Phidas spune:

    Daca ai scris atat inseamna ca ai fumat ceva slab. Fumeaza ceva mai puternic! Bei?

  8. ratza spune:

    Poate. Nu. Da.

Ai ceva de zis? Bagă mare:

