Cum am ajuns să urăsc Ford

Pot spune că nu mi-a plăcut niciodată Fordu’. Încă de la bun început am avut o strîngere de inimă, cînd am ales complet împotriva intuiţiei şi a prinicpiilor. Da, poate că maşinile ăstora nu sînt rele şi am avut eu ghinion cu troaca aia infectă, cert e că ultima experienţă (garantat ultima) m-a făcut să-l urăsc din toată inima, adăugîndu-se peste celelalte probleme pe care mi le-a oferit cu atîta generozitate timp de trei ani, cît a fost proprietatea mea.

Nu am avut nici măcar un drum în care să pot merge liniştit, fără să umblu cu laptopul şi diagnoza după mine. Nu că ar ajuta prea mult, Fordul e genul ăla de muist pe care-l întrebi ce are şi-ţi spune în doi peri că nu are nimic. Din punct de vedere mecanic, zici că a fost construit din interior spre exterior: dă-i în pizda mă-sii pe care ăia care ar vrea să-l repare. Nimic nu e pus să ai acces uşor.

Am început să conduc cadavrul în 22 iulie 2016, iar de atunci am avut de-a face cu următoarele:

  • 22 august 2016: în drum spre serviciu a murit turbina. Dobitocii de la service au pus turbina de la alt model, avînd ca rezultat colmatarea DPF-ului. Nu aveam de unde să ştiu, în bord nu se afişa nimic. 2000 de lei turbina, 250 de lei manopera.
  • 26 noiembrie 2016: moare alternatorul în drum spre casă, maşina înţepeneşte complet în faţa grădiniţei lu’ fi-miu. Martorul de baterie s-a aprins la vreo 2km mai înainte. 560 de lei, schimbat împreună cu frati-miu, în aproape 4 ore de încercat să înţelegem cum morţii lor l-au băgat acolo.
  • 15 octombrie 2016: Moare din senin, fără s-o mai pot porni. Pompa de înaltă dezamorsată, în condiţiile în care rezervorul era plin.
  • 7 martie 2017: Se sparge servofrîna cu vreo lună înainte, iar cum vremea se încălzea am zis să-i fac revizia extinsă. Neştiind cît de retardat e Fordul, am trimis DPF-ul la curăţat. 450 de lei curăţarea DPF-ului, 200 de lei manoperă.
  • 9 martie 2017: Remarc faptul că turbina nu e cu geometrie variabilă. Cît era filtrul la curăţat, schimb garniturile şi şaibele de foc de la injectoare, servofrîna, pun turbina corectă (second hand). 2900 de lei, din care 400 manopera.
  • 3 iunie 2017: iau o pietricică în parbriz. Se pizdeşte dintr-un capăt în celălalat. 880 de lei.
  • 22 iunie 2017: Pom de Crăciun în bord, cheia nu face nimic. Îi fut un pum în bord de vervi, după care porneşte ca şi cum nu s-ar fi întîmplat nimic. Aflu pe forum că ceasurile sînt problematice, aşa că relipesc complet toată placa. De atunci nu am mai avut nicio problemă cu ele.
  • 6 iulie 2017: Moare fulia de la arborele cotit, bătînd groaznic. Era cu două zile înainte de concediu. 280 de lei.
  • 31 iulie 2017: Moare bateria, fără vreun fel de avertisment. 370 de lei.
  • 3 august 2017: Cu două săptămîni înainte, în timp ce eram la greci, rulmentul stînga-faţă a decis că i-a ajuns. Schimbaţi amîndoi, 700 de lei.
  • 11 aprilie 2018: Revizia majoră anuală vine cu un schimb de amortizoare şi flanşe. Remarc că DPF-ul s-a colmatat din nou şi-l zbor de tot. 3000 de lei.
  • 5 martie 2019: Frîne faţă-spate, inclusiv discuri, după ce la o frînare mai violentă am rămas fără ferodo la plăcuţa stînga faţă. 510 lei.
  • 21 iunie 2019: Moare alternatorul, două injectoare dau iar semne de oboseală la etanţare, capacul de la culbutori scuipă ulei pe la membrană, un furtun de pe admisie pare să-şi dea duhul. 1200 de lei. (Furtunaşul ăla de 10cm costa 380 de lei. Acelaşi furtun costa 70 pentru Peugeot. Presupun că e clar ce am pus).
  • 5 iulie 2019: În timp ce plecam la greci mi se sparge furtunul de la intercooler spre admisie. Cîrpit cu duct tape, o cameră de bicicletă şi şoricei din belşug.
  • 6 iulie 2019: Egnatia Odos îi vine de hac aceluiaşi furtun, creîndu-i o altă pizdă. Duct tape dintr-un capăt în altul, în cinci straturi. Şi încă nişte şoricei.
  • 22 iulie 2019, ziua fatidică. 143 de euro doi senzori schimbaţi degeaba, 720 de euro platforma, 75 de euro o cazare anulată, 120 de euro două nopţi în plus. Mi-e silă să adun, dar între timp am desluşit firul evenimentelor. Cînd veneam din Larisa spre Litochoro, motorul a început să bată din cauza unui culbutor spart. Ghinionul complet a fost a doua zi, cînd am vrut să plecăm la plajă şi a murit senzorul de arbore cotit.  Motorul a dat cîteva rateuri cînd am încercat să-l pornesc pe plat, suficient cît să se învîrtă o clipă pe invers şi să mute cureaua de la locul ei. De aici nu a mai fost altă cale decît spre dezastru: pistoanele au lovit supapele care s-au îndoit mai mult ca sigur, spărgînd şi alţi culbutori care cine ştie pe unde dracu’ or fi ajuns, iar injecţia se făcea practic degeaba, neavînd pe unde să tragă destul aer şi nici să evacuaze gazele. Aşadar, senzorul de la volantă era frecţie la piciorul mortului. A doua coincidenţă nenorocită a fost că mufa de la senzorul din rampă a început să facă la rîndu-i figuri, sfîrşind prin a cumpăra un senzor nou care nici măcar nu era la fel. Nici returnabil.

În afară de cele de mai sus se pun la socoteală anvelope de aproape 2500 de lei şi cele zece schimburi de ulei şi filtre de cîte 400 de lei fiecare, că prostul de mine a vrut să-şi îngrijească maşina şi să facă schimburile la cel mult 10.000km. N-am lăsat să bată fier pe fier, nu am amînat rezolvarea problemelor, dar muistul a decis că nu-i place viaţa bună. La rîndu-mi, am decis că nu mai repar nimic, că nu mai vede nici o centimă. Nu mai am nervi să-l repar, deşi n-ar fi cine ştie ce muncă să dau chiulasa jos, să schimb supapele, ghidurile, culbutorii şi distribuţia. Reparaţia numai ieftină nu e, vorbim de peste 2500 de lei doar piesele de care ştiu, cam cît un alt motor. Dacă aş putea avea încredere că după asta ar merge ceas… poate ar merita. Însă nu merită, m-am săturat pînă peste cap de diesel şi-l paşte un remat în curînd. Nu mai vreau să aud nici de Ford şi nici de diesel. Între timp mă bucur de noua achiziţie pe care ar fi trebuit s-o fac în urmă cu cîţiva ani şi despre care voi scrie în zilele următoare.

 

 

Etichetat cu: ,
Postat in Crize de nervi
2 comentarii la “Cum am ajuns să urăsc Ford
  1. Marius spune:

    Ghinionist rau de tot…. ziua fatala de 22 (orice luna/an).
    Sa te bucuri de ce actuala!

    Ce model era raposatul?
    Presimt ca in curand si cutia mea isi va da obstescul sfarsit, oricum nu voi lua Ford :))

Ai ceva de zis? Bagă mare:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: